Het doel van deze oefening is om meer te weten te komen over de buitenkant; hiervoor heb je anderen nodig. Soms bedoel je dingen namelijk heel goed (binnenkant), maar komt het heel anders over (buitenkant). Deze activiteit is ook goed bruikbaar voor bijvoorbeeld het Maskers project.
De activiteit kan met een groepje / de klas en de docent worden voorgedaan.
__________________________________________
De leerlingen gaan 2 zinnen aanvullen, te beginnen met:
> Ik denk dat jij denkt dat ik…..
De leerling die het langst naar school reist begint met deze zin. Hierin probeert de leerling zelf te omschrijven hoe anderen hem/haar zien. Dit kan overigens per groepsgenoot verschillen, er mogen daarom meerdere antwoorden gegeven worden. De groepsgenoten geven aan in hoeverre dit wel of niet klopt. Opmerkingen worden vastgelegd door de leerling.
Alle leerlingen komen hierin aan de beurt.
Als verdieping kan een tweede ronde gekozen worden. Voor deze tweede ronde vullen alle leerlingen de volgende zin aan:
> Jij denkt dat ik denk dat jij…