Nog een speelse en actieve manier om klassikale complimenten te geven!
Complimenten doen het altijd goed, zeker wanneer ze oprecht zijn. Deze activiteit zet een aantal leerlingen in het zonnetje en maakt van hen zo voorbeelden voor de rest van de groep. Deze week is de activiteit hetzelfde als vorige week, met wel nieuwe afbeeldingen en opdrachten.
Print bijgevoegde afbeeldingen uit en hang ze op in de ruimte.
De leerlingen kiezen de afbeelding die hen het meest aantrekt en gaan hier staan. Let op dat de leerlingen enigszins gelijk verspreid staan. Bij iedere afbeelding hoort een eigen opdracht, bij iedere opdracht moet het groepje tot een unanieme keuze komen die ze kunnen onderbouwen.
Afbeelding 1: “Wie heet het beste geheugen?”
Afbeelding 2: “Wie is het meest creatief?”
Afbeelding 3: “Wie heeft zijn/haar spullen het beste op orde? ”
Deel de complimenten klassikaal en leg ze zichtbaar vast in de groep.
Bron.
Bron.
Bron.