Project: Maskers 5/5

Presentatie.

Wanneer de leerlingen voldoende tijd hebben gehad om hun grimeermasker vorm te geven en te versieren met watervaste stift is het tijd om hun maskers aan elkaar te presenteren.

Tijdens de presentatie zitten de leerlingen in groepjes van 4 of 5 leerlingen, het kunnen dezelfde groepjes zijn als tijdens de Griekse Theekrans en de Ontdekkaarten.

De leerling die het langst onderweg is van huis naar school begint en legt het masker in het midden op tafel.
De tafelgenoten bekijken het masker en proberen hardop te verklaren waarom het masker op deze manier is vormgegeven. Kleuren, vormen en eventuele teksten worden hierbij besproken. De eigenaar van het masker mag niet op vragen of opmerkingen reageren.
Na 5 minuten mag de leerling die het masker gemaakt heeft spreken en vertelt welke dingen de groep goed en mis had. De leerling bepaalt zelf hoeveel er verteld wordt; sommige dingen mogen uiteraard priv├ę blijven. Er mogen vragen gesteld worden.

Wanneer alle vragen gesteld zijn is de volgende leerling aan de beurt.

Na afloop van alle presentaties mogen leerlingen klassikaal complimenten geven aan tafelgenoten waar zij respect voor hebben (gekregen).

Permanente koppeling naar dit artikel: http://www.mentortijd.nl/project-maskers-55/

Geef een reactie

Your email address will not be published.