Lespakketten
Heb je een leuke activiteit op onze site gezien en wil je nog meer informatie? Dan ben je hier op de juiste plek!
Veel van onze projecten gratis te bekijken via onze website.
Mocht je een lespakket als PDF document willen ontvangen kan dat ook. Neem dan contact met ons op via de contactpagina.
Documenten worden regelmatig herzien en kunnen verschillen van de website.
Feedback horen wij graag.
Permanente koppeling naar dit artikel: http://www.mentortijd.nl/lespakketten/
Soms zoek je een toffe lesactiviteit, waar niet direct een heel project aan vast zit.
Heb je interesse? Neem contact met ons op via de contactpagina.
Help mij! En leer tegelijkertijd elkaar beter kennen!
Verschillende kennismakingsactiviteiten om de groepsvorming positief te beïnvloeden.
Wanneer je een nieuw apparaat in handen krijgt, ga je er vaak direct mee aan de slag. De handleiding lees je pas wanneer iets mis gaat, al staan er soms toch erg goede tips in. Zo ook met onze leerlingen: ze zijn bij elkaar in een groep gegooid, zonder je echt te verdiepen in de …
Leerlingen krijgen elkaar in beeld, letterlijk én figuurlijk.
Maak een écht zelfportret in de stijl van een bekende kunstenaar. Niet hoe je er van buiten uit ziet, maar welke kwaliteiten je met je meedraagt.
Leerlingen leren wijze lessen van oudere generaties en maken hier mooie filmpjes van.
Je ziet elkaar iedere dag op school. Maar wat weet je nu eigenlijk van elkaar? En dat wat je laat zien, is dat ook echt wie je bent?
Leerlingen maken een moodboards over hun held, om daarna hun eigen held te worden.
Wanneer je iemand in één woord kan omschrijven, zeg je misschien wel meer dan een volle pagina.
Wat is voor de groep belangrijk om over jou te weten?
Verschillende activiteiten om de groepsvorming te bevorderen!
We hebben iets nieuws ontdekt en we zijn er fan van!
Wanneer leerlingen denken dat het over leuk samenwerken gaat, komt ineens het onderwerp Pesten om de hoek kijken…
Een actieve werkvorm om in groepjes samen te werken.
Eenmalige en langlopende activiteiten om leerlingen tot reflectie uit te nodigen.