Lesactiviteit: Mentorfeedback

Vraag eens aan je leerlingen wat jij kunt verbeteren!

Leerlingen laten reflecteren op jouw functioneren als mentor is een snelle en waardevolle activiteit, iets wat wij jaarlijks aanraden. Nu we een aantal weken bezig zijn zullen de leerlingen al best wat te melden hebben – ook heb je nog genoeg tijd over om er dit jaar iets aan te doen.

De vorm laten we aan jou over, de inhoud is eigenlijk heel simpel:

  • Leerlingen geven 1 top: wat doe je echt heel goed, iets wat andere docenten misschien minder doen?
  • Leerlingen geven 1 tip: wat zou je anders kunnen doen, en hoe zou je dit kunnen doen?
  • Overige dingen, zoals vragen.

 

Schat in of je leerlingen dit zelfstandig of in groepjes het beste kunnen doen. Wellicht wil je van tevoren bespreken hoe je goede feedback geeft: geef niet meer tips dan tops, vermeld bij iedere tip ook een manier om iets te veranderen.

Laat de leerlingen het schrijven: zo heb je meteen concreet materiaal voor een functioneringsgesprek!

Permanente koppeling naar dit artikel: http://www.mentortijd.nl/lesactiviteit_mentorfeedback/

Geef een reactie

Your email address will not be published.